Katastroftankar

 


Wow vad tankar kan spinna iväg och dra med sig känslor.. det jobbiga är sen att känslan stannar kvar trotts att jag har ändrat mina tankar. Den liksom fastnar där, fastän jag vet att den inte behöver vara där. Tillexempel jag lämnar Dolly i bilen för att snabbt gå in i affären och handla bröd, plötsligt känner jag hur pulsen ökar, jag blir varm och ser framför mig hur någon bryter sig in i bilen och tar Dolly. Hon är hjälplös någon har tagit henne, hon far illa och jag kan inte hjälpa henne. Paniken och oron känns så verklig, jag får påminna mig själv om att det inte händer men tanken och känslan om att det skulle kunna hända finns alltid kvar. När jag kommer ut till bilen och ser Dolly blir jag lugn, men hela processen har tagit mycket energi ifrån mig. Det gör att jag i längden blir väldigt trött när liknande tankar dyker upp under dagen. Ibland önskar jag att det hade funnits en off-knapp till både tankar och känslor när det blir förmycket. Men så enkelt är det inte, det gäller att jag hittar de rätta "verktygen" för att jobba med det. Annars får jag sova middag, men det är rätt skönt det med☆

 

 

/Goldenfox

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Goldenfox.blogg.se

Jag är en livsglad tjej på 25år som bor tillsammans med min pojkvän och hund. Just nu utbildar jag mig till Aktiveringspedagog och har snart gått klart första terminen. Jag är intresserad av träning, kost och hälsa. Sedan två år tillbaka bestämde jag mig för att sluta dricka alkohol, vilket har resulterats i bättre hälsa, kontroll och att jag kan stå för mina handlingar. Det blev en positiv vändning i mitt liv och jag är tacksam för att jag har fina vänner som stöttar mig i det. Detta kommer bli en liten dagbok om mitt liv.

RSS 2.0