Lite att tänka på när man är förkyld

 
 
Mitt i LIAn passade det tydligen bra att bli sjuk (förkylning). Jag brukar klara mig bra ifrån sjukdomar men kanske beror det på ny miljö och nya bakterier. 
 
Lite att tänka på när man är förkyld
 
Vila är självklart viktigt och det hjälper kroppen att återhämta sig snabbare, dock är det lätt att man stannar i sängen eller soffan allt för länge. Har man kraft nog är det bra att ta en lättare promenad för frisk luft eller se till att man rör lite på sig iaf. (En person som tränar gör immuncellerna snabbare). Drick Grönt te, ät frukt och grönsaker för det innehåller polyfenoler, polyfenoler boostar friskbakterierna. Drick mycket vatten för att snabbare bli av med gifter i lymfsystemet, alternativt drick citronvatten som är rikt på c-vitamin och sägs motverka förkylning. Glöm inte att ta hand om kroppen, det är viktigt och därför tänker jag nu när jag känner mig lite bättre ta mig ett gott bad och fräscha till mig. Slutligen om man har hosta som gör det svårt att somna på natten kan man testa att sova med en extra kudde så man kommer upp med huvudet. 
 
Bilden: Maria Åkerberg är ett svenskt och ekologiskt hudvårdsmärke som innehåller helt naturliga produkter med 100 % ekologiskt innehåll. 
 
/Goldenfox



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Goldenfox.blogg.se

Jag är en livsglad tjej på 25år som bor tillsammans med min pojkvän och hund. Just nu utbildar jag mig till Aktiveringspedagog och har snart gått klart första terminen. Jag är intresserad av träning, kost och hälsa. Sedan två år tillbaka bestämde jag mig för att sluta dricka alkohol, vilket har resulterats i bättre hälsa, kontroll och att jag kan stå för mina handlingar. Det blev en positiv vändning i mitt liv och jag är tacksam för att jag har fina vänner som stöttar mig i det. Detta kommer bli en liten dagbok om mitt liv.

RSS 2.0